30 Eylül 2013 Pazartesi

Fransız medyası: Kürtlere yönelik bir adım

Fransız medyası: Kürtlere yönelik bir adım


Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı Demokratikleşme Paketi'ni Fransız medyası Kürtlere yönelik atılmış adım olarak değerlendirdi.




Le Monde gazetesi, ''Türkiye'de Erdoğan'dan Kürtlere yönelik bir adım'' başlığıyla duyurduğu haberinde Başbakan Erdoğan'ın açıkladığı geniş reform paketinin bir senedir devam eden çözüm sürecine yönelik olduğu kaydedildi. Gazete şimdiye kadar özel okullarda yasaklı olan farklı dil ve lehçelerde eğitim hakkının da reform paketinde yer aldığına vurgu yaptı.



Le Figaro gazetesi ise Erdoğan'ın açıklamalarını 'Sivil özgürlükler reformu' başlığıyla duyurdu. İnternet sitesinde yayınlanan haberde Erdoğan'ın kamusal alanda başörtüsü takılmasını yasaklayan hükmü iptal edeceği kaydedildi. Le Figaro, başörtüsü serbestliğinin ordu ve yargıda uygulanmayacağına dikkat çekti.



Lêxpress ise 'Türkiye'de memurlar başörtüsü takabilecek' başlığıyla duyurduğu haberinde 2008 yılında üniversitelerde başörtüsünün serbest bırakılmasından sonra şimdi de kadın memurların başörtüsü takabileceğini kaydetti.



http://www.zamanfransa.com/haber/tuerkiye/fransiz-medyasi-kurtlere-yonelik-bir-adim.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder