18 Temmuz 2013 Perşembe

Hükümetten üniversite öğrencilerine burs müjdesi

Hükümetten üniversite öğrencilerine burs müjdesi


Fransa'da hükümet, üniversite öğrencilerine ödenen burs miktarında artışa gidiyor. Yüksek Öğretim ve Araştırma Bakanı Genevieve Fioraso, 2013-2014 eğitim öğretim yılında burs ücretlerine zam yapılacağını açıkladı. Yüksek Öğretim ve Araştırma Bakanı öğrencilere ödenecek toplam burs miktarında 120 milyon Euro artış olacağını kaydetti. Genevieve Fioraso, 56 bin yeni üniversite öğrencisine de eğitim öğretim yılının başlamasıyla burs verileceğini ifade etti.




Hükümet, 0 ila 6 arasında derecelendirilen burs miktarlarında da yeni düzenlemeye gitti. Ailesinin yıllık geliri 7.540 Euro'dan az olan 30 bin öğrencinin derecesi 7'ye yükseltilirken bu kişilere ödenen burs miktarında da yüzde 15 artışa gidildi. Buna göre yıllık 4.697 Euro alan üniversite öğrencisine ödenen burs miktarı 5.500 Euro'ya yükseltildi.



Diğer bir yenilik ise ailesinin geliri 33 100 Euro’dan yüksek olanlarla çalışan öğrencilerin durumunda yaşandı. Burs hakkı elde edemeyen bu öğrencilere hükümet yıllık 1.000 Euro burs ödeneceğini açıkladı. Yüksek Öğretim ve Araştırma Bakanı Genevieve Fioraso, çalışan öğrencilerin okulda başarı ortalamasının düştüğünü vurgulayarak lisans öğrencilerinin sadece yüzde 33'ünün okulunu üç senede bitirebildiği söyledi.



Cumhurbaşkanı François Hollande, 2012 seçim kampanyasında öğrencilerin burs miktarlarının artırılacağı sözünü vermişti.



http://www.zamanfransa.com/haber/guendem/hukumetten-universite-ogrencilerine-burs-mujdesi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder