7 Temmuz 2014 Pazartesi

Paris’teki tanıtım rezaleti ortada kaldı

Paris’teki tanıtım rezaleti ortada kaldı


Fransa’nın başkenti Paris’te birçok hazır giyim firmasını bir araya getiren ‘Who’s Next’ fuarının açılışındaki Türkiye tanıtımı büyük tepki çekti.




Fuarda basına yansıyan Türkiye’nin tanıtımı için yapılan stanttaki fesli, dansözlü ve nargileli tanıtım, özellikle sosyal medyada büyük tepki topladı. Tepkiler üzerine Türkiye’nin tanıtımı için açılan stant konusunda organizatör firmadan özür geldi. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımcısı Volkan Atik, “Tamamen İHKİB’in bilgisi dışında gerçekleştirilen enstalasyonu hiçbir şekilde kabul etmiyor ve protesto ediyoruz. Bunu fuar idaresine bildirdik. Onlar da hem İHKİB’e hem Ekonomi Bakanlığı’mıza özür mektubu gönderdiler.” dedi. Ekonomi Bakanlığı da bu tanıtımın ülkemizin milli katılım organizasyonu ile hiçbir ilgisi olmadığını açıkladı.


Paris’te birçok hazır giyim firmasını bir araya getiren ve Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği’nin katkılarıyla düzenlenen ‘Who’s Next’ fuarının bu yılki onur konuğu Türkiye oldu. İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Volkan Atik hazır giyim sektörüne yenilik getirmek için uluslararası rekabeti geliştirme projesi (URGE) ile firmalar ile tasarımcıların ortak koleksiyonlarını alıcıların beğenisine sunduklarını söyledi. 55 bin kişinin katıldığı ve tasarımcılarla firmaların buluştuğunu kaydeden Atik, “Türkiye’de sektörle tasarımcının işbirliği ile geliştirilen ürünlere ihtiyacı vardı ve biz de bu amaca yönelik URGE projesini başlattık.” dedi. Fuara sadece bu proje kapsamında 9 tasarımcı ve 8 üretici firmayla geldiklerini kaydeden Atik, “Projenin amacı, tasarımcılarımızın ihracata katkısını artırmak ve firmaların da tasarımlarını daha iyi noktalara getirip yurtdışına daha fazla pazarlayabilmek.” diye konuştu. Atik, bu fuarın sadece firmaların değil aynı zamanda fuarı ziyaret eden tasarım anlamındaki profesyonellerin de Türkiye algısını geliştirmek bizim için büyük bir değer olduğunu vurguladı. 1 milyon liraya mal olan organizasyon ile Türkiye’nin hedef pazarlara satışının artması planlanıyor. Bu fuarla beraber yaklaşık yüzde 5’lik bir artışla 1 milyar dolarlık bir hazır giyim ihracatı daha sağlamayı hedeflediklerini dile getiren Atik, kurların istikrarsız olmasının sektörün en büyük şikayeti olduğunu söyledi. Atik, “Elbette ki kurların artıyor olması belli bir seviyede ihracatçı için Türk Lirası cinsinden olan maliyetlerini düşüren bir unsur ama ondan daha önemlisi sektörün ihtiyacı olan şey kurda istikrar. Çok ciddi iniş çıkışlar sektörün maliyet hesaplamasını olumsuz etkileyen önemli bir unsur. Oysa öngörülebilir bir değişim söz konusu olsa işimiz çok daha kolay olur.” dedi. Türkiye’nin hazır giyimde en büyük ihracat pazarının Avrupa olduğunu belirten İHKİB Yönetim Kurulu üyesi Cem Altan ise “Önümüzdeki dönemde de kuzey Avrupa ülkelerine hedef pazar çalışması gerçekleştireceğiz.” ifadelerini kullandı.



http://ift.tt/Vy839v

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder