8 Temmuz 2014 Salı

Ramazan’da istiğfar

Ramazan’da istiğfar


Peygamber Efendimiz (sas), bir gün minberinin birinci basamağına çıkınca ‘Âmîn’, ikinci basamağına çıkınca ‘Âmîn’ ve üçüncü basamağına çıkınca yine ‘Âmîn’ dedi. Sahabe efendilerimiz bunun sebebini sorunca, Allah Resûlü şöyle buyurdu:




— Ey Ashâbım, minberin birinci basamağına çıktığımda Cebrail (as) gelerek: “Ya Rabbî! Bir kimse, sıhhat ve âfiyetle Ramazan ayına yetişir de ibadet, tâat ve istiğfarda bulunmaz ise, o kimsenin burnu sürtülsün.” dedi, ben de ‘Âmin’ dedim. İkinci basamağa çıktığımda, Cebrail, “Ya Rabbî! Bir kimse anne ve babasına yetişip de, onlara hizmet edip rızasını kazanmaz ise onun burnu sürtülsün.” dediği zaman, ben de ‘Âmîn’ dedim. Üçüncü basamağa çıktığımda ise Cebrail şöyle dedi: “Ya Rabbî! Habibinin ismi yanında zikrolunduğu zaman, salavat-ı şerife okumayan kimsenin de burnu sürtülsün.” Buna da ‘Âmîn’ diye mukabelede bulundum.



http://ift.tt/1xLjHvs

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder