21 Ekim 2013 Pazartesi

Auvergne Motif gönüllüleri bayramı Kırgızistan'da geçirdi

Auvergne Motif gönüllüleri bayramı Kırgızistan'da geçirdi


Her kurban bayramı yaklaştığında tatlı bir seferberlik havası yaşanıyor ülkemizde ve insanımızın yaşadığı yerlerde. Kurban kelimesinin anlamının hakkını vermek adına fakir ve muhtaç insanlarla bir gönül köprüsü kurmak amacıyla kurbanlar toplanır ve fakirliğin ve kimsesizliğin hüküm sürdüğü yerlerde kesilir ve dağıtılır.




Her sene olduğu gibi bu kurban bayramında da ülkemiz insanı kendinden bekleneni fazlasıyla yerine getirme yolunda gayret gösterdi. Auvergne bölgesi işadamları da bu seferberliğe hem kurban toplayarak hem de kesip dağıtarak katkıda bulundular. Clermont Ferrand, Ambert ve La Monnerie Le Montel şehirlerinden Motif Gönüllüsü işadamları kendilerinin ve tanıdık çevrelerinden vekaletlerini aldıkları kurbanları kardeş ülke Kırgızistan'da kesip dağıttılar. İlk defa böyle bir organizasyonda görev alan işadamları gezinin başından sonuna kadar duygu dolu anlar yaşadılar.


La Monnerie Le Montel şehrinden katılan Salih Bostancı, "daha önceleri uzaktan katkıda bulunuyorduk bu organizasyona. bu yıl bizzat içinde olmaya karar verdim. Hem kendimin hem de tanıdıklarımın kurbanlarını orada kesip dağıttık. İhtiyaç sahibi insanları yakından görmek kalbime ayrı bir huzur verdi." ifadelerini kullanırken Ambert şehirnden katılan Ömür Gümüşhan ise "ben de diğer arkadaşlarım gibi ilk defa böyle bir organizasyonda yer aldım. Seneye daha çok çalışıp daha çok insana yardım etmek istiyorum" ifadelerini kullandı.


Yardım organizasyonuna Clermont Ferrand şehrinden katılan Bedir Temel "ilk defa yer aldığım organizasyondan oldukça etkilendim. Seneye daha çok arkadaşımı götürmek istiyorum. Anadolu insanının katkılarıyla açılan okulları ve öğrencileri görünce gözlerim doldu. Bayram sevincimiz oradaki insanların sevincini görünce iki kat arttı. " sözlerine Ambert'ten katılan Ümit Tuncel şu şekilde katkıda bulundu: "Orada bulunan okullar birer kültür elçisi gibi ülkemizi ve insanımızın değerlerini layıkıyla temsil ediyorlar. Kurban organizasyonunda okullar çok önemli görevler üstleniyor. Kesimlerden ihtiyaç sahiplerinin tesbitine kadar birçok konuda önceden hazırlık yapıyorlar."



http://www.zamanfransa.com/haber/toplum/auvergne-motif-gonulluleri-bayrami-kirgizistan-da-gecirdi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder