13 Mart 2014 Perşembe

Dershane yasasını da onayladı

Dershane yasasını da onayladı


Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, dershaneleri kapatan yasayı da onayladı. Yasayla dershaneler kapatılacak ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatında on binlerce yöneticinin görevlerine son verilecek.




Dershaneler en geç 1 Eylül 2015 tarihine kadar kapanacak. Kanuna göre, Milli Eğitim Bakanlığı’ndaki müsteşar, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı ve Strateji Geliştirme Başkanı dışındaki tüm müsteşar yardımcıları, genel müdürler, daire başkanları, bakanlık şube müdürleri, il milli eğitim müdürleri, il milli eğitim müdür yardımcıları ve ilçe milli eğitim müdürleri dahil görevden alınacak. Görevden almalar 100 bin kişiyi doğrudan etkileyecek. 4 yıl ve daha fazla okul müdür ve müdür yardımcılığı yapanların görevleri de eğitim öğretim yılının bitiminde sona erecek. Görev süresi dört yıldan daha az olanların görevi ise 4 yılı tamamlamasını takip eden ilk eğitim öğretim yılının bitiminde sona erecek. Başbakan Erdoğan daha önce özel okullarda boş kalan sıraları öğrenci desteğiyle dolduracakları garantisi vermişti. Boş sıraya destek garantisinden vazgeçildi. Bakanlık, kayıtlı öğrenci sayısına göre maddi destek ‘verebilecek’. Eğitim öğretim desteği verilecek toplam öğrenci sayısı her yıl Maliye Bakanlığı ve MEB tarafından birlikte belirlenecek. Kanunla, öğretmenliğe atanma şartları değiştiriliyor. Buna göre öğretmen adayları önce ÖSYM’nin yazılı sınavından geçecek. Aday öğretmenler en az bir yıl fiilen çalıştıktan sonra ‘performans değerlendirmesine göre’ başarılı olmak kaydıyla tekrar yazılı ve sözlü sınava alınacak. Sınavda başarılı olanlar öğretmen olarak atanacak. Lisans üstü eğitim için yurtdışına gönderilecek öğrenciler hem yazılı hem de sözlü sınava tabi tutulacak.



http://ift.tt/1nS2HPa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder