28 Ağustos 2013 Çarşamba

Üniversiteli sanatçı İngiltere’de Mevlana’yı tanıttı

Üniversiteli sanatçı İngiltere’de Mevlana’yı tanıttı


Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Mimari Dekoratif Sanatlar Programı Bölüm Başkanı Yard. Doç. Dr. Tamer Aslan, İngiltere'nin başkenti Londra'da, kişisel sergi açtı. Covent Garden'da bir Türk işletmesi olan Sofra Restoran'da açılan ve Mevlana ve Anadolu kültürünü içeren 'Anatolia' isimli sergisinde Yrd. Doç. Dr. Aslan, hazreti Mevlana ve Anadolu kültürünü tanıttı.




İngiltere Büyükelçisi Ahmet Ünal Çeviköz, Londra Müsteşarı Fatih Ulusoy, film, opera yönetmeni ve yapımcı Fuad Kavur, Cambridge Üniversitesi' öğretim üyesi Cavaliere Philip Bonn ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğretim üyeleri ve sanatseverler katıldı. Mevlana ve Anadolu kültürünü anlatan sergisiyle ilgili konuşan Yard. Doç. Dr. Tamer Aslan, Anatolia sergisinin ana temasının kendini, 'Hamdım, piştim, yandım' sözleri ile özetleyen ilahi aşkın en büyük temsilcisi Mevlana ve Anadolu olduğunu kaydetti.



Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü'nün (UNESCO) 2007 yılını 'Dünya Mevlana Yılı' olarak ilan ettiğini hatırlatan Yard. Doç. Dr. Aslan, "O dönemden beri Mevlana ve özellikle semazenler ilgi odağımı oluşturdu. Semazenlerin göğe yükselişini simgeleyen hareketlerindeki ruhani ritmi, Anadolu'nun kültürel temalarıyla sentezlemeye ve bu sentezlemedeki estetik duruşu, eserlerimde yansıtmaya çalıştım." diye konuştu.



Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nden çok sayıda akademisyeni görmekten büyük mutluluk duyduğunu ifade eden İngiltere Büyükelçisi Ahmet Ünal Çevik Öz, "Sanatçı her şeyden önce Mesnevi ve Sufi kültürünü çok değişik bir teknik ile yorumlamış. Ben de bu sergide olmaktan çok keyif aldım. Eminim İngilizler de 'dönen dervişler' olarak adlandırdıkları Mesnevileri ve Mevlana'yı ilgiyle izleyecekler ve keyif alacaklardır." değerlendirmesinde bulundu.



Londra Müsteşarı Fatih Ulusoy da "Hem Türk akademisyenlerin, hem de Türk sanatının Londra'da görülmesi çok güzel oldu" diyen Londra Müsteşarı Fatih Ulusoy da "Bu tür etkinlikleri destekliyor ve teşvik ediyoruz. Londra'da bu tür etkinliklerin çoğalmasını temenni ediyoruz." ifadelerini kullandı.



Sanatseverlerin sergiyi gezerek resimlerle ilgili bilgi almasının ardından kokteyl düzenlendi.

Yard. Doç. Dr. Tamer Aslan daha önce de Londra Metolino Cafe`de kişisel sergi açmış ve bir de karma sergiye katılmıştı.



http://www.zamanfransa.com/haber/kultur-sanat/etkinlikler/universiteli-sanatci-ingiltere-de-mevlana-yi-tanitti.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder