17 Nisan 2014 Perşembe

Türk okullarını karalamak ülkenin önde gelenlerine yakışmıyor

Türk okullarını karalamak ülkenin önde gelenlerine yakışmıyor


Başbakan Tayyip Erdoğan’ın 160 ülkede Türkiye’yi gururla temsil eden Türk okullarını kapatma çabasının yankıları sürüyor.




İşadamından akademisyenlere, siyasilerden hukukçulara kadar her kesimin karşı çıktığı girişime sanat dünyası da en başından beri tepkili. Usta müzisyen Orhan Gencebay, üzüntüsünü “Ben Türk okullarının hep güzelliklerine şahit oldum. Kapatma girişimine üzülüyorum.” şeklinde dile getirirken, ünlü sinema sanatçısı Bulut Aras, okulların kapatılmasının Türkiye Cumhuriyeti’ne vurulabilecek en büyük darbe olacağını söylemişti. Türk halk müziği sanatçısı Hilmi Şahballı da devletin önde gelen isimlerinin Türk okullarını karalamasını kendilerine yakıştıramadığını belirtti.


Fethullah Gülen Hocaefendi’nin teşviki ile açılan okulları ziyaret ettiğini kaydeden Şahballı, “Orada Türklüğümüzü, vatan millet sevgisini, başka ülkelerin çocuklarına sevgiyi, hoşgörüyü, Mevlânâ’yı, Hacı Bektaş-ı Veli’yi, Atatürk’ü öğreten okullara hayran kaldım. Bu yatırım İslamiyet’in ve Türkiye’nin dünyaya tanıtılmasını sağlıyor.” dedi. Şahballı, bu okullardan mezun olan çocukların yarın ülkelerinde söz sahibi insanlar olacağını hatırlatarak, “Hem Türkiye sevdalısı hem de İslamiyet’i doğru öğrenen insanlar olacaklar. O zaman biz bütün dünyaya sevgi ve hoşgörüyü yaymış olacağız.” ifadelerini kullandı. Türk okullarını kapatmanın çok yanlış olacağını vurgulayan ünlü türkücü, şöyle devam etti: “Bu okulları kapatmaya kimsenin gücünün yeteceğini sanmıyorum. Çünkü bu okullarda yetişen çocuklar tertemiz ve oradaki insanlar da görüyor bunu. Aklıselim olan insanlar her şeyin farkında. Ben oradaki öğretmenlerin Türkiye aleyhine bir şey yapacaklarına da inanmıyorum. Bu söylenenleri ne ülkemizin önde gelen insanlarına yakıştırabiliyorum ne de normal insanlara. Ben bunları hiç duymamış olayım. Duymak da istemiyorum.”




Bu yanlıştan bir an önce dönülmeli


Türk sanat müziğinin sevilen ismi Ertuğrul Erkişi de Türk okullarını kapatma girişimine şöyle karşı çıktı: “Yıllar önce Başkurdistan Özerk Cumhuriyeti’ndeki okulu ziyaret etmiştim. İran ve Hindistan’ın buralarda bizden çok önce okullar açtığını öğrenince çok şaşırmıştım. Milletim ve ülkem adına ne kadar geç kalınmış bir hizmet olduğunu fark ettim. Şimdi bu okulların kendi hükümetimizin eliyle kapatılacağı, kara propaganda yapmaları için büyükelçilere emir verileceği aklımın ucundan bile geçmezdi. Bu okulların kültürümüzü, Türkçemizi buralara taşımak, dünya barışına katkıda bulunmak haricinde hiçbir derdi yok. Bu yanlıştan bir an önce dönülmeli.” Ünlü oyuncu ve yönetmen Kartal Tibet de “Eğitim yuvaları kapatılmamalı hiçbir şekilde. Yanlışlıklar varsa değerlendirilmeli, önlem alınmalı ama eğitim yuvaları kapatılmamalı.” değerlendirmesini yaptı.



http://ift.tt/1qO2zS4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder