10 Eylül 2014 Çarşamba

Suriyeli mülteci, Iraklılara ekmek veriyor

Suriyeli mülteci, Iraklılara ekmek veriyor


Suriye'deki çatışmalar sebebiyle geçtiğimiz yıl Irak'a kaçmak zorunda kalan mülteciler şimdi Iraklı sığınmacılara yardım etmeye başladı. Irak'ta fırın işleten bir mülteci şimdi Dohuk yakınlarındaki Domiz kampının yeni sakinlerine yardım ediyor.




Suriye'de bakkal dükkanı işleten Şerif, şiddet olaylarının artması üzerine her şeyini satarak Irak'a kaçmış. Domiz kampına geldiklerinde kalabalık sebebiyle çok sıkıntı çekmişler. "Ama Allah'a şükür Kürt hükümetinin ve yardım kuruluşları bize çadır verdiler ve durum yavaş yavaş iyiye gitmeye başladı." diyor.


Suriye'deki birikim ile Irak'ta bir fırın açan Şerif, hayata yeniden başlamış. Dört çocuk babası Şerif, Sincar'da yüz binlerce kişinin kaçtığını duyunca ise geçtiğimiz yıl yaşadığı acıları yeninde hissetmiş. "Ekmeğimiz olduğu için onlara yardım etmek istedik. Biz de onlar gibi, herkesten yardım bekler durumdaydık." diyen Şerif, Domiz kampında günde 400 adet ekmek dağıtıyor.


Iraklı sığınmacı Ramazan ise durumları çok da iyi olmasa da Suriyeli mültecilerin kendilerine yardım ettiğini belirtiyor. Ramazan, "Biraz para kazanmak için çok çalışmışlar ve sonra da ellerinde ne varsa bizimle paylaşıyorlar ve bundan mutluluk duyuyorlar. Bize ekmek getiriyorlar. Onlara minnettarız." şeklinde konuşuyor.


Iraklı ve Suriyeli mültecilerin ortak temennisi ise terör gruplarının gitmesi ve yeniden evlerine dönebilmeleri.



http://ift.tt/WSomOF

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder