17 Ocak 2014 Cuma

Gül: Amacım; Türkiye'nin işten güçlü çıkması

Gül: Amacım; Türkiye'nin işten güçlü çıkması


Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, yargı etrafında tartışmaların olduğunu söyledi. Gül, "Daha tarafsız ve daha bağımsız bir yargının Türkiye'de gerçekleşmesi için Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde çalışmalar yapılıyor. Bir taraftan anayasa değişikliği teklifleri var, bir taraftan da tartışmalar. Bütün amacım; Türkiye'nin bu işlerden güçlü olarak çıkması." dedi.




Abdullah Gül, Cuma namazını Sarıyer Kalender Üstü Camii'nde kıldı. Namaz çıkışında gazetecilerin sorularını cevaplayan Gül, yargı etrafında bir tartışmaların olduğunu ifade etti. Gül, "Daha tarafsız ve daha bağımsız bir yargının Türkiye'de gerçekleşmesi için Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde çalışmalar yapılıyor. Bir taraftan anayasa değişikliği teklifleri var, bir taraftan da tartışmalar. Bütün amacım; Türkiye'nin bu işlerden güçlü olarak çıkması. Bir an önce bu işleri bitirip Türkiye'nin kendi gündemine dönmesiyle ilgili geçen haftalarda bazı çalışmalar yaptım. Bunlardan bazıları basına açık oluyor bazıları basına kapalı yaptığım çalışmalar. Ben hala şu kanaatimi muhafaza ediyorum; iktidar ve muhalefet, en azından 3 muhalefet partisinden ikisi prensip olarak bir anayasa değişikliğinin olabileceğini söylediler bana. Onun için bu çalışmaları yapmaya devam ettim." dedi.


İktidar ve muhalefet partilerinin bir araya gelmesini isteyen Gül, şöyle devam etti: "İnanıyorum ki demokrasinin meşru ayakları olan, bir taraftan iktidar partisi, bir taraftan muhalefet bir araya gelerek bir anayasa değişikliğiyle daha sağlam bir şekilde bu işi çözebilirler. Ben hala bu kanaatimi muhafaza ediyorum. Meclis'teki Hakimler Savcılar Yüksek Kurulu'yla ilgili tasarı hiçbir zaman genel kurula indirilmez gibi görülebilir. Hükümet de bu konuda kesin bir tavrını koyabilir, bunu genel kurula getirmeyeceğiyle ilgili. Daha sonra da en azından 3 siyasi parti bir araya gelir. Bir bakarlar anayasa çıkartabilecekler mi çıkartamayacaklar mı? Eğer bir araya geldiklerinde çıkartamayacakları gibi bir kanaate varırlarsa yine herkes kendi yolunda gider. Daha önce Hakimler Savcılar Yüksek Kurulu'nun nasıl olması gerektiği, yapısının nasıl olacağıyla ilgili onun bağımsızlığı tarafsızlığıyla ilgili zaten mutabakatlar oluşmuş, sadece üyeler nasıl seçilecek oraya gelmiş tıkanmış. Eğer niyet olursa yol bulunur. Bir araya gelsinler, eğer niyetlerin var olduğu görülürse onun da yolu bulunur."


Dünyanın bir çok ülkelerinde bunun örnekleri olduğunu ifade eden Gül, "Türkiye böyle bir meseleyi iktidar muhalefet el birliğiyle çözmüş olmanın çok pozitif bir psikolojini yakalar. Türkiye'de güzel bir hava oluşur. Arzu etmek ve görmek istediğim şey bu. Ama bu gerçekleşmezse demokratik düzen içerisinde parlamenter düzen içerisinde kanunlar çıkar. Onların kontrolüyle ilgili mekanizmalar var. Anayasaya uygunluğu ya da uygun olmayışı başka bir mecrada devam eder. Dün de bu ümidimi koruduğumla ilgili ifade etti. Dün Sayın Başbakan'la da bu görüşlerimi paylaştım. Doğrusu ondan da müspet bir karşılık aldığım için bir güzel gelişmeler olabilir ümidimi besliyorum." şeklinde konuştu.



http://ift.tt/K9KvBY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder