Akşamları ‘havuz medyası’ yahut ‘besleme medya’nın (Besleme basın tabiri Tansu Çiller’in başbakanlığı zamanından kalmadır ve devlet kredisi akıtılan bir kısım medya için kullanılırdı. Şimdiki hükümet medyası da kamu bankalarından hususi reklam bütçesi ile beslendiğine göre aynı sıfatı fazlasıyla hak ediyor) hangi kanalını açsanız artık ezberlediğiniz söylemi dinliyorsunuz. Ajanlıktan girilip darbeden çıkılıyor, fakat kabul edelim ki, hâlâ en gözdesi “paralel”. Başbakan’ın günde beş öğün “paralel yapı” haykırışının ve tam 60 gündür 7 gazetenin birinci sayfasının “paralel”in versiyonlarıyla atılmış manşetlerinin böyle bir netice vermemesi düşünülemezdi elbette. “Paralel” yakıştırması artık yönetenler ve onlara bağlı medya için en kullanışlı, en muteber sakızdır ve daha epeyce afiyetle kullanılacaktır.
Evet, artık rahatlıkla “paralel”e bir sakız diyebiliriz. Ülkede üretilen mevcut sakızların en çok itibar edileni, en fazla çiğneneni olduğundan da şüphe yok. Halkımızın mizahi zekâsı, olayın farkına varmış olmalı ki, Twitter’da “paralel sakız” adlı hesaplar açılmış. Bugün yarın bir müteşebbis, piyasaya “Paralel Sakızları” diye bir sakız sürerse şaşırmayın. Zira, bu kadar çiğnendiği halde ağızda dağılmayan, çiğnedikçe, çiğneyeni mutlu eden bir başka nesneye, yakın zamanda rastlanmadı. Kitle hazır, bilinirlik üst seviyede 7 gazete 12 televizyon kanalında 24 saat reklamı yapılıyor… Daha ne beklenir!
Şimdi havuz medyası “cemaat sakız işine giriyor”, “paralel ekonomi” filan gibi haberler yapmaya kalkışabilir fakat ticaret kimsenin tekelinde değil, erken davranan kazanır. Yatırım, zekâ işi malum… Sakız üretmek o kadar da zor olmasa gerek, ağır sanayi yatırımı değil neticede.
Sakızın sloganı da şöyle olabilir pekâla: “Paralel sakızları… Çeneyi yormaz, ağzı ferahlatır! Çiğneyin mutlu olun! Paralel sakızları…” Nasıl? Bu da bizim bir nevi hediyemiz olsun. Güle güle çiğne Türkiye!
http://ift.tt/1dQqbS2
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder