24 Haziran 2013 Pazartesi

‘’Başörtüm, bana bunu yapmaları için sebep olamaz’’

‘’Başörtüm, bana bunu yapmaları için sebep olamaz’’


Fransa'da geçtiğimiz günlerde saldırıya uğrayan 17 yaşındaki Rabia B., Cihan Haber Ajansı'na yaptığı açıklamada, "Benim başörtüm bana bunu yapmaları için bir sebep olamaz." dedi.




Fransa'da Mayıs ayından beri başörtülü kadınlara yönelik gerçekleştirilen saldırılardaki artış, Paris'in kuzey banliyösü Argenteuil'de dün akşam protesto edildi. Saldırıya uğrayan başörtülü kadınların da hazır bulunduğu gösteride, saldırı anını anlatan kadınlar duygu dolu anlar yaşadı. Fransa'daki İslamofobi ile mücadele derneklerinin Argenteuil Kaymakamlığı'nın önünde düzenledikleri protesto eylemine yüzlerce kişi katıldı.



20 Mayıs'ta Argenteuil'de saldırıya uğrayan 17 yaşındaki Rabia B., gösteri sonrası Cihan Haber Ajansı'na yaptığı açıklamada, ''Avrupalıya benzeyen 2 kişinin saldırısına uğradım. Başörtümü çektiler. Beni darp ettiler. Pis Müslüman, pis Arap diye bana hakaret ettiler. Yere düştüm, bana vurmaya devam ettiler. Yoldan geçen bir kişinin müdahale etmesiyle kaçtım. Eğer bu şahıs olmasaydı bugün burada olamayabilirdim.''diye konuştu. Rabia, "Neden başörtülü bayanlara saldırırlar. Benim başörtüm bana bunu yapmaları için bir sebep olamaz ki. Ben de diğer bayanlardan biriyim, benim tek farkım başörtüsü." diye kaydetti.



4 sene önce aynı bölgede saldırıya uğradığını belirten bir diğer başörtülü bayan ise ''3 kişiydi, bıçakla tehdit ettiler. Birisi ağzımı kapattı. Yere çökmemi söylediler. Beni arabaların arkasına yerde sürükleyerek götürdüler. Bana hakaretler ettiler, aşağıladılar. Müslümanları hayvanlara benzettiler." ifadelerini kullandı. Polisin şuana kadar hiç birşey yapmadığının da altını çizen başörtülü bayan, Fransa'da İslamafobinin yükselişine vurgu yaparak hükümetin bu konuda hiçbir adım atmadığını kaydetti.



Protestoya Türkler de ilgi gösterirken, öğrenci olduğunu belirten başörtülü Türk kadın da saldırıyı şiddetli kınadığını söyledi. Başörtülü Müslüman kızlar olarak Fransa'da, insan hakları ile dünyada tanınan bu ülkede yapılanlardan korktuklarını ifade eti. Ayrıca aynı durumun kendi başlarına da gelebileceğini kaydederek, "Tüm dünya Müslümanları olarak bunu dur dememiz gerektiğini düşünüyorum." diye konuştu.



Bu arada saldırılarla ilgili Pontoise savcılığının başlattığı soruşturma sürüyor. Savcı, 20 Mayıs'ta Rabia B.'ye yönelik gerçekleştirilen saldırıyı ''Ağır kasıtlı şiddet'' olarak niteledi. Pontoise savcılığı, 13 Haziran'da 4 aylık hamile Leyla O.'ya yönelik gerçekleştirilen saldırıyı ise birkaç kişinin tasarladığını vurguladı. Saldırılarla ilgili henüz hiç kimsenin ise gözaltına alınmadığı belirtildi.



http://www.zamanfransa.com/haber/guendem/yasam/basortum-bana-bunu-yamalari-icin-sebep-olamaz.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder