26 Haziran 2013 Çarşamba

Haguenau’da eğitim skandalı: Çocukları fiziksel tacize uğrayan aile çaresiz

Haguenau’da eğitim skandalı: Çocukları fiziksel tacize uğrayan aile çaresiz


Haguenau'da 6 yaşındaki çocukları okulda fiziksel tacize uğrayan Ünal ve Fatma Doğan, Musau İlkokulu'nun ayrımcı yaklaşımından rahatsız. Erdem'in 2 yıldır bir sınıf arkadaşı tarafından şiddet uygulandığını belirten aile, okul değiştirme talebi karşısında okul yönetiminden "Siz Türkler hep böylesiniz. Defolun" cevabını almış.




Haguenau’da 6 yaşındaki çocukları ilkokul okuyan Türk kökenli aile ayrımcılığa maruz kaldı. Ünal ve Fatma Doğan, 6 yaşındaki çocukları Erdem’in sınıf arkadaşları tarafından taciz edilmesini şikayet edince, “Siz Türkler hep böylesiniz, bıktım” cevabını aldı. Musau İlköğretim Okulu’nda (Ecole Elementaire de la Musau) okuyan Erdem’in sınıf değiştirme talebiyle ilgilenilmiyor.



Strasbourg yakınlarındaki Haguenau'da yaşayan Doğan ailesi, henüz birinci sınıfa giden 6 yaşındaki Erdem’in iki senedir bir sınıf arkadaşı tarafından sürekli fiziksel ve psikolojik tacize maruz kaldığını kaydediyor. Fatma Doğan, Erdem’in okul havuzunda boğulma tehlikesi atlattığını ve merdivenlerden aşağı yuvarlandığını kaydediyor. Erdem’in boğulma tehlikesi geçirmesinin ardından öğretmeni J. Thierse’nin “Çocuklar izledikleri filmlerden etkilenmişlerdir. Büyütmeyin.” cevabı aldığını kaydeden Fatma Doğan, aynı öğretmenin sınıfta Erdem’e “Senin ailen deli” ifadesini kullandığını iddia ediyor.



Erdem’in sürekli aynı öğrenci tarafından fiziksel şiddete maruz kalması üzerine şikayette bulunan Doğan çifti, okul yönetimi ve öğretmenlerinin ilgisizliği karşısında isyan etti. Doğan ailesinin iddialarıyla ilgili bilgi almak için aradığımız okul müdürü Carina Cavalli bilgi vermedi.



Doğan, okul yetkililerinin sergilediği ayrımcı tavrı şu sözlerle özetliyor: “Bir keresinde yine aynı çocuk merdivenden aşağı itmiş. Ağzı burnu kan içinde eve geldi. Hemen öğretmenini ziyaret ettim konuşmak için. Ancak öğretmeni J. Thierse bana “Sizden bıktım. Defolun gidin. Siz Türkler hep böylesiniz.” cevabını verdi.” Fatma Doğan, defalarca sınıf veya okul değiştirme talebinde bulunduklarını ancak bir çözüm bulunamadığını kaydediyor.



Doğan ailesi, Erdem’in maruz kaldığı tacizlerle ilgili Strasbourg Başkonsolosluğu Eğitim Ataşeliği, Strasbourg ve Hagenau Eğitim Akademisi’ne şikayette bulunduklarını, ancak hiç bir çözüm elde edemediklerini ifade ediyor. Ünal Doğan, “Çocuğumuz artık okul deyince korkuyor. Eğitimden geri kaldı. Çocuğumuzun hakkını savunmak için hukuki mücadele başlattık. Sonuna kadar devam edeceğiz.” ifadelerini kullanıyor.



http://www.zamanfransa.com/haber/toplum/hagenau-da-egitim-skandali-cocuklari-fiziksel-tacize-ugrayan-aile-caresiz.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder