26 Haziran 2013 Çarşamba

Fransa’da polis şiddeti

Fransa’da polis şiddeti


Fransa'nın batısında yer alan Alençon şehrinde yaşayan Abdullah Beytur, polis şiddetine maruz kaldığını iddia etti.




Nisan ayında meydana gelen olayda, anaokuluna giden çocuğunu okuldan almaya giderken polisin rutin kontroller için kendisini durdurduğunu kaydeden Beytur, "tüm evrakları vermeme rağmen beni bir saat oyaladılar. Sonunda da beni darp ettiler." diye konuştu.



Abdullah Beytur, ruhsatı oğlunun adına olan arabayla, anaokuluna giden kızını almak istediğini belirtirken, "Otoban çıkışında polisler durdurdu. İstedikleri evrakları verdikten sonra ruhsatın oğlumun adına olduğunu belirttim. Polislere bunun kendi hatam olduğunu söyleyerek ceza ödemeye razı olduğumu kaydettim. Beni dakikalarca beklettiler. Çocuğumun okuldan çıktığını, havanın soğuk olduğunu, okul çıkışına yetişemezsem dışarıda kalacağını belirttiğim anda bana hakaretler yağdırdılar." diye konuştu.



Yabancı olduğunun anlaşılmasının polisin tutumunun sertleşmesinde önemli etken olduğunu iddia eden Abdullah Beytur, 1 saat bekledikten sonra polislerin kendisine ruhsatı bir hafta içerisinde değiştirmesi gerektiğini söylediğini aktardı. Arabanın fotoğraflarını da çeken polislere tepki gösteren Beytur, "Unutmamak için çektiklerini söylediler. Bende oh alde unutmamak için sizin fotoğrafınızı çekiyorum dedim." diye devam etti.



Daha sonra da polisin kendisini darp ederek telefonundaki resimleri sildiğini kaydeden Abdullah Beytur, "Bir gün önce omurilikten iğne vurulduğumu belirttiğim halde darp etmeye devam ettiler." dedi. Kendisini darp eden polislerin resmini çekmeye çalıştığını kaydeden Beytur, arabasıyla uzaklaştıktan sonra yine yolunu kesen polisler tarafından şiddete maruz kaldığını söyledi.



Doktordan darp edildiğine dair rapor aldığını vurgulayan Abdullah Beytur, karakolda polislerden şikayetçi olmak istediğinde kimsenin kendisiyle ilgilenmediğini, olayı kapatmaya çalıştıklarını savundu.



Olayın gerçekleştiği gün ile ilgili kendisine 4 trafik cezasının da gönderildiğini kaydeden Beytur, cezaların kendisinin hastane ve karakolda olduğu saatlere denk geldiğini kaydetti. Abdullah Beytur, "Ekonomik baskı yapmaya çalışıyorlar." diye konuştu.



Polis şiddetini yargıya taşıdığını kaydeden Abdullah Beytur, hakkını sonuna kadar arayacağını kaydetti. Ayrıca Türk makamlarının da bu konuyla alakalı desteğine ihtiyaç duyduğunu ifade etti.



http://www.zamanfransa.com/haber/guendem/yasam/fransada-polis-siddeti.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder