14 Kasım 2013 Perşembe

Euro 2016 için buradayım

Euro 2016 için buradayım


Futbol Federasyonu ile henüz resmî sözleşme imzalamayan Milli Takım Teknik Direktörü Fatih Terim, Ay-Yıldızlı ekipte uzun yıllar kalacağının sinyallerini verdi. Daha önce ‘Mayıs ayına kadar imza atmam’ diyen tecrübeli hoca, Euro 2016 finalleri dahil birçok proje hakkında planlar yaptığını söyledi.




A Milli Takım Teknik Direktörü Fatih Terim, Kuzey İrlanda ve Belarus ile oynanacak hazırlık maçları öncesi çarpıcı açıklamalarda bulundu. CNN Türk’ün sorularını cevaplayan Terim, Ay-Yıldızlı ekip için uzun vadeli planlar yaptığını ifade ederek Futbol Federasyonu ile prensipte anlaştığını da ortaya koymuş oldu. Euro 2008’de yakalanan başarıyı hâlâ unutamadığını anlatan tecrübeli teknik adam, “TFF Başkanı ve Yönetim Kurulu ile farklı projelerimiz var. Güzel şeyler olacak. Euro 2016’da da bunları yaşama ümidiyle buraya geldik. Bizim esas amacımız turnuvalar olmalı. Oralarda bulunmak lazım.” diye konuştu.


Kuzey İrlanda ve Belarus maçları için yaptığı sürpriz kadro seçimi hakkında da görüşlerini aktaran Fatih Terim, milli formayı hak edecek herkese şans tanıyacağını söyledi. 61 yaşındaki hoca, oyuncu tercihleri hakkında şunları söyledi: “Genç yetenekli oyuncular oynamayı hak ediyorsa ve hemen kadroya alınması gerekiyorsa onlar da burada olur. Yarışma anında çok formda olan oyuncular vardır. Belki de hiç milli takımda oynamamıştır. Ama o sonucu almak için o oyuncuya ihtiyaç vardır. Daha enteresan isimler de çağıracağız önümüzdeki günlerde. Yeter ki bize çağırttırsınlar kendilerini. Milli Takım herkesin takımı olduğuna göre herkesi dahil etmeye çalışıyoruz.”


Galatasaray’daki eski öğrencisi Selçuk İnan’ı kadroya davet etmeme sebebini de açıklayan Terim, “Bizim zaten bir takımımız var. Bazı arkadaşlarımızı özellikle çağırmadım. Arda, Burak ve Gökhan’ı da almayacaktım. Bunu sadece diğerlerini görmek için yaptım. Selçuk da biraz dinlensin istedim. Başka bir şey olamaz. Ben geldiğim günden itibaren Milli Takım’da da Galatasaray’da da Selçuk hep oynuyor.” ifadelerini kullandı. Milli maçlara kulüpler üstü bir gözle bakılması gerektiğini dile getiren deneyimli çalıştırıcı, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hepimizin bir kulübü var. Aidiyet duygusu önemlidir, ama hepimizin esas sahip olduğu bir takım var o da Türk Milli Takımı. O oyuncu niye alındı, bu niye gol attı çağ dışı bir şey. Sahaya geldiğimizde Milli Takım’a sahip çıkacağız. Milli Takım’ın seyircisi olmalı. Benim kırmızı beyaz tişörtüm olmalı ve maça onunla gitmeliyim. Hollanda’ya gidiyoruz her yer turuncu. Bu olgu Milli Takım oyuncuları için çok önemli. Yoksa kulüp yarışmalarının altında kalırsa Milli Takım sıradan olur.”


Terim, Kuzey İrlanda maçının memleketi Adana’da oynanması ile ilgili bir soruya ise şu cevabı verdi: “1990’dan beri Adana’da hiç maç oynamadım bilerek. Adana zaten milli maçları hak eden bir şehir, memleketim olduğu için değil. Yönetim kurulu ve TFF Başkanı zaten birçok maçı Anadolu’da oynamak istiyor. Gerekirse resmi maçları da. Muhakkak ki Arena ve Saracoğlu önemli statlar. Ama diğerlerini de FIFA ve UEFA normlarına uyarsa oralarda da oynayacağız.” Son olarak geçtiğimiz hafta Kadıköy’de oynanan F.Bahçe-G.Saray maçında tribünlerin ‘İmparator Fatih Terim’ şeklindeki tezahüratlar hakkında görüşlerini aktaran Ay-Yıldızlı teknik adam, “Duyduğumda şaşırdım. Ben artık kendimin ülkenin her tarafında herkes için ayrı bir yere konduğunu düşünüyorum. Bize böyle bağırınca insan daha çok sorumlu hissediyor kendisini. Galatasaray seyircisiyle özel bir bağım var. Ama ülkedeki insanlarla her gün beraberim. Kiminin duası, kiminin tezahüratı bunlar çok önemli.” açıklamasında bulundu.



http://www.zamanfransa.com/haber/spor/euro-2016-icin-buradayim.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder