27 Kasım 2013 Çarşamba

Türkiye’deki okullara Fransa’dan ‘başarı ödülü’

Türkiye’deki okullara Fransa’dan ‘başarı ödülü’


Aralarında Saint Benoit, Galatasaray Lisesi ve Tevfik Fikret Lisesi'nin de bulunduğu çift dilli eğitim veren 9 okula Fransa tarafından 'başarı ödülü' verildi. Fransa'nın Ankara Büyükelçiliği'nde düzenlenen takdim töreninde Fransa ve Türkiye arasındaki eğitim alanındaki iyi işbirliğine vurgu yapıldı.




Fransa'nın Türkiye Büyükelçisi Laurent Bili, takdim töreninde yaptığı değerlendirmede verilen sertifikanın, 10'u Amerika Birleşik Devletleri'nde ve 9'unun Türkiye'de olmak üzere, dünyada sadece 32 eğitim kurumuna layık görüldüğünü aktardı. Başarı sertifikası ile sunulan eğitimin, pedagojik kadroların ve kurumun eğitim yapısının kalitesini Fransızca çift dilde eğitim normları doğrultusunda garanti edildiğini kaydeden Büyükelçi, dünyada her 32 kişiden birisinin Fransızca konuştuğuna dikkat çekti.


Şehir dışındaki programı dolayısıyla duyurulmasına rağmen büyükelçilikteki takdim programına katılamayan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın yerine konuşan MEB Dışişleri Genel Müdürü Ziya Yediyıldız, Türkiye'nin Fransa ile köklü ilişkiler içinde olduğunu ifade ederek, iş birliğin eğitim alanında da sürdürülmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi. ABD ve Almanya'dan sonra Türk öğrencilerin en çok tercih ettiği üçüncü ülkenin Fransa olduğunu kaydeden Yediyıldız, Fransa'ya Türkçe derslerinde gösterdikleri destekten dolayı da teşekkür etti.


Siyaset, akademi ve eğitim dünyasından birçok temsilciyi bir araya getiren takdim töreni vesilesiyle, Fransa'nın Büyükelçilik Rezidansı'nda, Türkiye'de çift dilli eğitim veren 'Frankofon Liseler'in müdürlerine 'Label FrancEducation' sertifikaları takdim edildi. Türkiye'nin önde gelen Türkçe-Fransızca çift dilli eğitim veren devlet ve özel okulları, Fransa Dışişleri Bakanı Laurent Fabius tarafından 'Label FrancEducation' sertifikasına layık görüldü: Galatasaray Lisesi (İstanbul), Tevfik Fikret Lisesi (Ankara ve İzmir), Saint Joseph Lisesi (İstanbul ve İzmir), Saint Benoît Lisesi (İstanbul), Sainte Pulchérie Lisesi (İstanbul), Notre Dame de Sion Lisesi (İstanbul) ve Saint Michel Lisesi (İstanbul).



'LABER FRANCEDUCATİON' ÖDÜLÜ

2012'de uygulanmaya başlanan 'LabelFrancÉducation' markası, ulusal öğretimleri çerçevesinde Fransız dili ve kültürünün yayılmasına katkıda bulunan yabancı eğitim kurumlarına veriliyor. Bu marka; öğrencilerine yoğun Fransızca öğretimi sunan devlet kuruluşlarını ya da özel kuruluşları ödüllendirmekte ve onların değerini yükseltmekte; öğrencilerin bu dildeki diğer alanları keşfetmelerine imkan vermektedir. Öğrenciler ve veliler nezdinde yurt dışında kusursuz bir iki dilli Fransızca öğretimini geliştirme amacına sahip. Kalite markası, Dışişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Yurt dışında Fransızca Öğretim Ajansı (L'Agence pour l'enseignement français à l'etranger, AEFE) ve Fransız Laik Misyonu'ndan (Mission laïque français) oluşan bakanlıklar arası bir danışma kurulunun görüşü alındıktan sonra, Fransız Dışişleri Bakanı tarafından veriliyor.



http://www.zamanfransa.com/haber/tuerkiye/turkiye-deki-okullara-fransa-dan-basari-odulu.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder