19 Kasım 2013 Salı

Kızıma ‘askerdeydim’ dedim

Kızıma ‘askerdeydim’ dedim


Türkiye’de 3 Temmuz 2011’de başlatılan şike olayları soruşturmasında en fazla cezayı alan ve 900 gün sonra tekrar futbola dönen İbrahim Akın, yaşadığı süreci anlattı.




Haftalık haber dergisi Aksiyon’a konuşan deneyimli oyuncu, Galatasaray ile anlaştığı bir dönemde başına bunların gelmesinin hayatını olumsuz yönde etkilediğini söyledi.


Şike yaptığı gerekçesiyle 3 yıl futboldan men edilen ve sonrasında şike yapmadan teşvik teşebbüsünde bulundun denilen 29 yaşındaki oyuncu, 5 ay cezaevinde yattıktan sonra kendisine Gaziantepspor kucak açtı. Takımının Ziraat Türkiye Kupası’nda Hatay ile oynadığı maçta yeşil sahalara dönen yetenekli isim, “Maça ilk 11’de çıktım. Sabah kampa geldik. Gece gözüme uyku girmiyor. Sahaya sanki ilk defa çıkacakmış gibi hissediyorsunuz kendinizi. 2,5 seneye yakın bir ayrılık.” dedi.


Kendisine iki ay lisans verilmediğini anlatan tecrübeli krampon, “Başka bir hayattan başka bir hayata geçiyorsun. Cezaevindeki insanlar bile sana suçluymuşsun gözüyle bakıyor. Bu da sizin psikolojinizi çok zor hale getiriyor. Namaz, hayatımda her zaman vardı. Ama düzenli değildi. Diyorum ki hapis Allah’ın bana bir cezasıydı. Şimdi ise namazı kaçırmıyorum. Yedi yaşındaki kızıma askerdeydim diyordum. Askerlik hakkımı doldurdum yani.” ifadelerini kullandı.


Şike soruşturması başladığında İstanbul Büyükşehir Belediyespor ile Slovakya’da kampta olduğunu hatırlatan İbrahim, “Polis bizi de davet etti. Galatasaray, Beşiktaş, Fenerbahçe beni istiyordu. Galatasaray ile para ve bonservisimde anlaşmıştık. Abdullah (Avcı) Hoca bana, ‘İskender’le git. Sizi gözaltına almayacaklar. 2 gün de tatil yapın, geri gelin.’ dedi. Geldik, havaalanından aldılar. Ne olduğunu anlayamadık.” şeklinde konuştu.


Savcının sorgu esnasında kendisine baskı yaptığını iddia eden İbrahim Akın şöyle devam etti: “Çocuklarımla tehdit etti. ‘Benim istediğim cevapları vermezsen çoluğunu çocuğunu göremezsin’ dedi. ‘İstediğim cevapları verirsen de, işte kapı, tıkır tıkır aşağı iner gidersin’ dedi. ‘Ben sana inanmıyorum’ diyordu. Benden isim istiyordu. Yoksa çıkamazsın diyordu.” Aksiyon’da daha detaylı şekilde röportajı yayınlanan yıldız isim, Fenerbahçe ile ilgili suçlamalardan, telefonda konuştuğu imama kadar birçok soruya içtenlikle cevap verdi.



http://www.zamanfransa.com/haber/spor/kizima-askerdeyim-dedim.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder