30 Aralık 2013 Pazartesi

Yolsuzluk skandalına ismi karışan bakanlar istifa etti

Yolsuzluk skandalına ismi karışan bakanlar istifa etti


Oğulları, rüşvet operasyonu kapsamında tutuklanan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, İçişleri Bakanı Muammer Güler görevlerinden istifa etti. Ardından Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar da NTV'de katıldığı canlı yayında bakanlıktan ve milletvekilliğinden istifa ettiğini açıkladı.




Yolsuzluk soruşturmasının ardından Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, İçişleri Bakanı Muammer Güler ile Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talebi doğrultusunda istifa etti. Öte yandan, eski iç işleri Bakanı ve AK Parti Ordu Milletvekili İdris Naim Şahin, partisinden istifa etti. Şahin, dilekçesinde, "Kuruluşunda kolay ve sevinçli bir kararla üye olduğum partimden, zor ve üzüntü veren bir kararla istifa ediyorum" dedi.


Müsiad: Yolsuzluk iddiaları sonuna kadar araştırılmalı

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD), Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, İçişleri Bakanı Muammer Güler ile Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar'ın istifa kararlarının yerinde bir adım olduğunu vurguladı. Dernek, konu ile ilgili yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi: "MÜSİAD olarak yolsuzluk ve rüşvet iddiaları sebebiyle 17 Aralık tarihinde başlatılan soruşturma ile oluşan ortamı, adli boyutunu ayrı tutmak kaydı ile ülke ekonomimize ve güven ortamına verdiği ve verebileceği zararlar bakımından endişe ile takip ettiğimizi belirtmiştik. Devamla 'muhtevası ve muhataplarına bakılmaksızın yolsuzluk ve rüşvet iddialarının sonuna kadar araştırılması hepimizin ortak arzusudur' demiştik. Bu noktada soruşturmaların salahiyeti ve sayın bakanlarımızın hassasiyetleri açısından, aldıkları bu istifa kararlarını yerinde bir adım olarak değerlendirdiğimizi belirtmeliyiz."


Bayraktar: 'BAŞBAKAN ERDOĞAN DA İSTİFA ETMELİ'

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, istifa ettiğini açıkladı. Bayraktar, kendisine bir istifa metni ve bir de deklarasyon imzalatılmak istendiğini vurgulayarak, "Bu milleti rahatlatmak için Sayın Başbakan'ın istifa etmesi gerektiğine inandığımı ifade ediyorum." dedi.


Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, "Sayın Bakan soruşturmada sizin oğlunuzun da ismi geçmişti. Her ne kadar serbest bırakılmış olsa da sabah iki istifa haberi geldi. Sizin tavrınız ne olacak?" sorusu üzerine şunları söyledi: "Basın açıklaması şeklinde çok kısa bazı ifadelerde bulunmak istiyorum. 17 Aralık tarihinde yapılan operasyon dosyasında şahsımı rencide edecek veya izah edemeyeceğim hiçbir husus yoktur. Ancak Sayın Başbakan'ın, istediği bakanla çalışmak veya istediği bakanı görevden almak en tabii hakkıdır ve yetkisidir. Fakat rüşvet ve yolsuzluk ifadelerinin bulunduğu bir operasyon sebebiyle 'istifa ediniz ve beni rahatlatacak deklarasyon yayınlayınız' şeklinde tarafıma baskı yapılmasını kabul etmiyorum; çünkü soruşturma dosyasında var olan ve yasalara uygun olarak onaylanan imar planlarının büyük bir bölümü Sayın Başbakan'ın talimatı ile yapılmıştır. Bu minval üzere bakanlıktan ve milletvekilliğinden istifa ettiğimi açıklıyorum. Ancak bu milleti rahatlatmak için Sayın Başbakan'ın istifa etmesi gerektiğine inandığımı ifade ediyor, yüce milletimize saygılar sunuyorum."


'Tarafıma baskı yapılmasını kabul etmiyorum cümlenizi biraz ayrıntılandırmak ister misiniz?' sorusu üzerine de Bayraktar, "Bize bugün iki metin gönderildi. Bir tanesi istifa metni bir tanesi de deklarasyon metni. Yani ben tabii ki partimi rahatlatmak isterim. Ama böyle bir durumda bu işin yanlış olduğunu ifade ediyorum ve hayırlı olsun diyorum." dedi.


İstifasını açıklayan Bayraktar, "Bu minval üzere bakanlıktan ve milletvekilliğinden istifa ettiğimi açıklıyorum. Ancak bu milleti ve vatanı rahatlatmak için Sayın Başbakan'ın istifa etmesi gerektiğine inandığımı ifade ediyor, yüce milletimize saygılar sunuyorum." şeklinde konuştu.


"Tarafıma baskı yapılmasını kabul etmiyorum cümlenizi biraz açıklamak ister misiniz?" sorusu üzerine de, "Bize bugün iki metin gönderildi. Bir tanesi istifa metni bir tanesi de deklarasyon metni. Yani ben tabii ki partimi rahatlatmak isterim. Ama böyle bir durumda bu işin yanlış olduğunu ifade ediyorum ve hayırlı olsun diyorum."



http://www.zamanfransa.com/haber/tuerkiye/yolsuzluk-skandalina-ismi-karisan-bakanlar-istifa-etti.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder